Vakantie Italie 2019

Het is weer zover .. we gaan op vakantie! In dit blog probeer ik elke dag een stukje te schrijven over onze vakantie. Ook wat foto’s hier en daar :-).

We zijn vannacht om 4 uur vertrokken vanuit Spijkenisse. Een uurtje later dan verwacht, maar dat mag de pret niet drukken, tenslotte is het wel heel vroeg. Onze rit naar Italie gaat dit jaar via België, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland. Een keer een andere reis dan via Duitsland en Oostenrijk.

Onze route:

Eenmaal in België, stuurt de navigatie van de auto ons al snel weer naar Duitsland en daar kom ik pas achter bij de grens met Nederland. Omdat we toch echt via Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland willen gaan we via Maastricht. Inmiddels ligt nu wel iedereen te slapen in de auto. Sven viel eigenlijk direct in slaap en Kaj wilde wakker blijven, maar die heeft het nu ook maar opgegeven :-). Papa is zaterdag om 20:00 uur naar bed gegaan en heeft een goede nachtrust gehad, die kan er wel tegen..

Na Maastricht en Luik komt Luxemburg snel in het zicht en voor we er erg in hebben rijden we Luxemburg binnen. Net onder de stad Luxemburg (we hebben er nu bijna 450 km op zitten) hebben we lekker kunnen ontbijten en is iedereen wakker.

Onze ontbijttafel in Luxemburg, wie is er eigenlijk jarig?? 🙂

Na onze heerlijke stop van een uurtje (bah, wat waren de toiletten smerig) gaan we weer verder richting Italie. Nog net voor Zwitserland besluiten we de eerste keer te gaan tanken. Natasja vind een Shell station (we kunnen alleen maar bij Shell tanken) voorbij de afslag richting Zwitserland, dus we maken een kleine omweg, maar dat is maar goed ook, daarna zien we geen shell station meer…

Inmiddels zijn we een flink eind gevorderd en in Zwitserland willen we graag nog ergens even lekker picknicken, we hebben de tijd tenslotte. We vinden een prachtig meer bij Sempach, net boven Luzern en daar besluiten we neer te strijken. Een probleem .. locale munteenheid is hier natuurlijk de Zwitserse Franc .. en die hebben we niet. Ik ben het stadje in gelopen en daar heb ik Franc gepind .. en die weer gewisseld in een hotel :-).. (we komen er wel, haha).. Maar wat hebben we heerlijk zo in het zonnetje..

Na de stop van anderhalf uur gaan we op weg richting ons hotel in Italie, we verwachten daar rond half zes aan te komen. Maar eerst door de Gottharttunnel (17 km). Eenmaal door de tunnel krijgen we behoorlijke noodweer over ons heen, als je de foto’s hierboven ziet zou je dat niet verwachten. Na de enorme buien is het in Italie gelukkig wat beter en gaan we lekker richting de warmte.

We spreken ondertussen met Edwin en Ingrid, die we op de camping tegen gaan komen, en die zitten slechts een paar minuten achter ons..

De rest van de reis verloopt voorspoedig, onze tolpoort-automaat werkt als de brandweer! Rond 17:45 arriveren we dan bij onze eerste tussenstop, leuk hotel met een zwembad en daar kunnen we nog even het water in (althans de jongens..:-). Papa en mama nemen een borrel en daarna gaan we lekker eten. Rond 22:00 uur vallen we allemaal lekker in slaap na een lange reis.