Vakantie zomer 2018 – Italie [17]

Het laatste stukje

Zo, als ik dit schrijf zit ik weer rustig aan de keukentafel en denk ik na over onze geweldige vakantie.
We zijn vrijdagmorgen vertrokken vanuit Pompei. Het was inmiddels aardig bewolkt, de temperatuur liep wel op naar 35 graden, maar het was niet super heet. Volgens schema zo rond half negen vertrokken en we

Route van Pompei naar Steinach

hadden verwacht dat we flink wat files zouden hebben bij Napels, Rome en verderop in het noorden bij Verona, maar niets is minder waar .. rond half zes komen we al aan bij ons volgende verblijf.

Het is in Steinach, de plaats die we wel kennen van onze wintersport en ligt precies halverwege onze trip naar huis. Het hotel kennen we niet, maar het is een klein gezellig familiehotel. In de boeking is iets verkeerd gegaan en er is een kamer geboekt voor 2, maar hadden er natuurlijk 4 moeten zijn. Geen probleem, twee bedden erbij en klaar.. En zo komen we op tijd op onze kamer voor vannacht. Er moet ook gegeten worden en dat kunnen we doen in het restaurant. Het dorp is kan wel, maar de weg naar beneden is 25% afdaling .. met de wandeling naar de Vesuvius en door Herculaneum nog in de benen, geen optie ;-). Afgelopen nacht weer slecht geslapen, dus vanavond liggen we denk ik niet laat op bed. Eten is lekker en zoals al voorspeld voor 22.00 uur iedereen op bed en de oogjes dicht.

De allerlaatste vakantie(reis)dag

En dan is het toch zover, onze laatste dag is alweer aangebroken. Nog 950 km te gaan, maar we verwachten daar toch wat langer over te doen dan gisteren. We moeten 960 km rijden. Eenmaal onderweg gaat het eigenlijk best ok, tot aan de Fernpass, daar begint het al drukker te worden en pak hem beet 8 uur later

Route van Steinach naar huis

hebben we nog niet de helft van onze 960 km gehad.. Oei. Gelukkig was dit het ook en konden we redelijk tot goed doorrijden (veel vertraging in Duitsland door wegwerkzaamheden en ongelukken, niet zo zeer door vakantieverkeer). Om 21:30 uur komen we dan toch thuis weer aan na een lange vermoeiende reis.

Voor de deur stond een politieauto en dat was natuurlijk spannend voor de mannen. Het bleek de wijkagent te zijn die Ingrid kwam updaten met de laatste informatie over Erwin. Ook dat ging in de vakantie natuurlijk gewoon door 😉 ..

We hebben een heerlijk vakantie gehad! Ontzettend veel gezien, volgens de mannen:
Papa: “Wat vonden jullie het leukste aan de vakantie?”

Kaj: “Legoland, zee, golven, zwembad en het dorp (red: Herculaneum)”
Sven: “Legoland en zwemmen”

Het blijkt wel weer dat de jongens het echt naar de zin hebben als ze in het water kunnen plonsen en lekker spelen. Ik moet wel zeggen dat ons bezoek aan Herculaneum echt veel indruk heeft gemaakt. Even kijken of ze dit goed kunnen verwerken.

Het was een lange vermoeiende reis van bijna 4800 km door verschillende landen. Het leukste van deze trip is dat we zowel in Duitsland, Oostenrijk als in Italie verschillende plekken hebben bezocht en aangedaan en dat we naast lekker ontspannen ook leuke dingen hebben gedaan zoals het bezoeken van de stad en het beklimmen van de Vulkaan