Vakantie zomer 2018 – Italie [4]

Reizen en nog eens reizen!

Tsjaa, waar ga ik beginnen :-). Gisteren simpelweg geen internet om een verhaal op de website te brengen. Zelfs op de telefoon maar maximaal Edge en geen eens 3G .. Maaaarrr dat ik nu een verhaaltje kan brengen is te danken aan een simpele 3G verbinding, voor zolang deze het volhoudt. We zijn in NL verwend met de goede verbindingen.. keer op keer weer duidelijk.

Laten we beginnen bij de dag van gisteren. Na de mooie dag in Legoland Duitsland gaan we na het ontbijt weg bij Gasthof Diem in de richting van Italie. De reis verloopt redelijk soepel. We hebben onze zinnen gezet om via Garmisch Partenkirchen te gaan ipv via Muchen .. en min of meer de Fernpass te vermijden. Na veel aanpassingen in het navigatiesysteem toch gelukt en zo bereiken we dan eindelijk de grens met Oostenrijk. We hebben een vignet gekocht (gelukkig heb ik Sven bij mij die al vanaf het moment dat we instappen vraagt wanneer ik de sticker op het raam ga plakken :-)), maar eigenlijk natuurlijk te zot voor woorden dat je voor twee uurtjes Oostenrijk € 10,00 betaald.

De Brennerpass doen we aan (eerste tolweg deze reis) en kijken onderweg nog even uit op onze skigebied ‘Steinach am Brenner’, toch leuk om dat in de zomer ook eens te aanschouwen. Voor we het weten rijden we Italie binnen en gaan we op pad om onze eindebestemming te halen. Mijn navigatiesysteem kent het adres niet, dus zijn we overgeleverd aan Google Maps … we zijn uiteindelijk rond vijf uur eindelijk op de plaats van bestemming. Niet veel drukte gezien, maar de weg door de bergen kost altijd meer tijd dan gedacht.

B&B Il Tramonto Pastrengo

Wat een leuk onderkomen hebben we weer gevonden, ontvangst is super gastvrij en ook de jongens kunnen meteen het zwembad in. Eenmaal in het water hebben we toch wel door dat er redelijk wat ongedierte zit dat graag steekt 🙁 .. We hebben het plan om in Lasize te gaan eten en gaan dan ook die kant op. Leuke plaats, maar shiiiit wat druk zeg .. Eten is geweldig, zo aan het Gardameer, maar de zon brand behoorlijk en we hebben het warm. Dan maar afsluiten met een ijsje en zo rond half elf liggen we alweer in dromenland :-).

Vanmorgen zijn we dan verder getrokken richting onze eindbestemming. Alleen bij Bologna nog een dik uur van files met langzaam rijden en stilstaan gehad, voor de rest als een zonnetje. Een spannend momentje toen we moesten tanken en de pomp voorbij reden en we bij de volgende pomp niet met de tankpas konden afrekenen … Pomp drie was scheepsrecht (€ 1,97 p/l doet nog wel pijn) en we konden onze reis vervolgen.

Eenmaal op de camping aangekomen, merken we wel dat we eigenlijk niet zonder airco in de caravan kunnen, wat is het heet 🙁 .. Na het uitpakken van de auto zijn we richting het strand gegaan, de jongens lekker in het water en wij aan de cocktail op een terras met uitzicht op het water 🙂 .. ideaal!

Er moet ook gegeten worden en we sluiten af met een pizza in het restaurant van de camping. Lekker eten tegen een schappelijke prijs. Op het moment dat ik dit schrijf is het half twaalf en ben de enige die nog wakker is. Morgen maar weer eens kijken wat de dag ons brengt!