Camping Playa Tropicana Alcossebre – Dag 4

Vandaag terecht gewezen .. de camping ligt in Alcossebre .. een mooie plaats aan de Spaanse Costa Alhazar. (nu recht gezet)

Eindelijk een heerlijke dag, lekker kunnen uitslapen tot een uur of negen en daarna (inmiddels ons standaard ritueel) ontbijten op het terras voor de bungalow. De zon komt langzaam door de bewolking heen (trekken we het aan ofzo..) en je voelt de temperatuur oplopen naar een graad of dertig. Het is hier wel vochtig en dus is 30 graden echt wel lekker warm.

Vandaag is het ook tijd om het zwembad te verkennen, de kleine zeerovers willen al zwemmen in het zwembad sinds de luiken open gingen vanmorgen en daarom is het zwembad-time na de koffie. We nemen een frisse duik (brrrrr) en dat bevalt prima. Mama en papa wisselen elkaar af in de zon en uiteraard mag papa weer de grootste sprongen uithalen met de zeerovers, die het springen vanaf de kant tot hun hoofddoel hebben gemaakt. De zon brand goed en het is uitkijken geblazen.. de jongens zijn ingesmeerd met factor 50 .. maar dat is wel nodig ook.

’s middags nog in het bubbelbad en het tweede zwembad. Papa en mama op de bedjes naast het zwembad in de zon, dat hebben we geweten ;-). Rond een uur of drie, half vier gaan we lekker terug voor een borrel en een kleine hap op het schaduw terrasje van de bungalow. Heerlijk relaxen, Sven is nog zo moe dat hij op bed in slaap valt.

Om 19.30 besluiten we om het stadje te bezoeken en daar een restaurant te bezoeken. Eenmaal aangekomen (dorpje ligt toch al 4 km van de camping) bleek dat ik mijn portemonee was vergeten, en ben die gaan halen. Al met al zaten we dus pas tegen 20.30 aan tafel (voor Spaanse begrippen nog vroeg ..). Kaj had nu eindelijk zijn ham met meloen en Sven is fan van een hamburger met knakworst. Het eten was heerlijk. Na het eten nog een wandeling over de boulevard, die je dus wel hebt bij het dorpje, maar bij de camping valt dit tegen.

We hebben nog een dagje nodig om bij te komen van de reis, dat valt toch iedere keer weer tegen. Hopelijk hebben we morgen weer de rust te pakken en kunnen we op pad om wat dingen te gaan ondernemen, Valencia bezoeken staan bijvoorbeeld op de verlanglijst.

Een geslaagde dag met heerlijk weer .. het is op het moment van schrijven nog 26 graden, geen zuchtje wind en (bijna) geen insecten. Proost!